از یک سوال متداول شروع کنیم: چرا ابرک؟

بهتر است پاسخ این سوال را به عهده رسانه های حوزه IT بگذاریم:

دیجیاتو : اپلیکیشنی وطنی که آمده با تلگرام رقابت کند!
   خانواده نوپای اپلیکیشن های ارتباطی ایرانی، چند روزی است دارای عضو جدیدی به نام ابرک شده؛ یک شبکه اجتماعی و پیام رسانی که از نظر طراحی و امکانات توانسته بیش از سایر محصولات وطنی خود را به نمونه های مشابه بین المللی اش نزدیک کند. اما آیا ابرک می تواند جایگزین شایسته ای برای پیام رسانی همچون تلگرام باشد؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد... ابرک هم یک شبکه اجتماعی است و هم یک اپلیکیشن پیام رسان. بدین معنی که می توانید در تایم لاین عمومی اش پست هایتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و در بخش پیام رسانی به چت خصوصی با دوستان و آشنایان به صورت گروهی یا تکی بپردازید؛ چیزی که تجربه ای تقریبا مشابه آن را در اپ LINE داشته ایم.

رگ خواب کاربر ایرانی در پروسه اپلیکیشن سازی، از آن توسعه دهنده ای است که رابط کاربری خوبی ارائه کرده باشد و باید اعتراف کرد که تیم ابرک به شایستگی از پس این کار برآمده. توسعه دهندگان تیم ابرک الحق زیباترین، مدرن ترین و کم اشکال ترین رابط کاربری را به هموطنان خود ارائه کرده اند و قدم اول برای جلب مخاطب را به درستی برداشته اند.

رنگ بندی جذاب و فونت زیبای ابرک در قالب طراحی متریال، در مجموع ظاهر موقر و کاربرپسندی به اپلیکیشن بخشیده و الگوبرداری صحیح از نمونه هایی همچون تلگرام باعث شده تا بتوانیم آن را یک پیام رسان استاندارد قلمداد کنیم.


(دیجیاتو معایب ابرک را هم برمیشمارد): یکی از ایرادات وارده به اپ اینجاست که برای ارسال پست در شبکه اجتماعی، ناچارید که یکی از این دسته بندی ها را انتخاب کنید و نمی توانید متنی را بدون موضوع بفرستید. با این وجود لابلای پست های کاربران موارد بسیار جالبی پیدا می شوند که می توانید آنها را در اپلیکیشن های دیگر به اشتراک گذاشته و حتی در قسمت بایگانی ابرک ذخیره کنید؛ قابلیتی منحصر به فرد که در کمتر نمونه مشابه خارجی دیده ایم.

اما به پیام رسان ابرک می رسیم، بخش پرطرفدار اپلیکیشن که امکاناتش دست کمی از تلگرام ندارند. در مکالمات گروهی و خصوصی پیام رسان ابرک می توانید به مخاطبین عکس، موزیک، ویدئو، فایل در انواع فرمت و پیام های صوتی بفرستید. ضمنا برای عاشقان استیکر، سه پکیج بامزه از استیکرهای کارتونی در نظر گرفته شده و احتمالا در آینده نزدیک به تعداد آنها اضافه خواهد شد.

پیام های گروهی در گروه های ابرک را می توان لایک کرد و مثل تلگرام، کلیه محتوای مالتی مدیای هر گفتگو را از یک پنجره دنبال نمود. سرورهای قدرتمند ابرک تا این لحظه به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران کم تعدادش بوده اند و پیام های صوتی، تصویری و متنی در مکالمه ها با سرعت مناسبی رد و بدل می شوند.

مخاطبین پیام رسان می توانند هم دوستانتان در شبکه اجتماعی و هم مخاطبین تلفنی باشند، اگر هم دوستی در ابرک نداشتید می توانید اپلیکیشن را به صورت درون برنامه ای و از طریق بلوتوث به دور و بری هایتان ارسال کنید تا دیگر در آن تنها نباشید.

نقاط قوت ابرک به مراتب بیشتر از کمبودها و نقطه ضعف های آنند، اما بد نیست که تیم توسعه دهنده به رفع کاستی ها در بروزرسانی های بعدی اپ توجه داشته باشد. یکی از مهم ترین مشکلات ابرک، اشغال فضای زیاد از رم موبایل شماست.(مطالعه بیشتر در دیجیاتو: کلیک کنید)


دیگر رسانه ها:
آی تی رسان: با ابرک، اینستاگرام و تلگرام را فراموش کنید!
ذره بین: شبکه اجتماعی متفاوت - ابرک در ذره بین



کافه بازار | پیام رسان ابرک:

...ابرک هم یه برنامه شبکه اجتماعی هست و هم یک پیام رسان خیلی سریع.


- ویژگی های برنامه پیام رسان:

امکان ارسال استیکر، عکس، ویدیو و یا هر نوع فایل دیگر

امکان لایک کردن پیام های دوستان در گروه

ارسال پیام با طول نامحدود

امکان مشاهده وضعیت آنلاین بودن مخاطبان و دنبال شونده ها


- ویژگی های برنامه شبکه اجتماعی:

طبقه بندی پیام ها در 8 دسته بندی

امکان ذخیره مطالب مورد علاقه

مشاهده پیام های برگزیده هر روز در قسمت عمومی

مشاهده پیام های افراد دنبال شده در قسمت دوستان


فکر میکنم این همه تعریف و تمجید سرتان را خورده باشد اما با این وجود اگر مجاب نشده اید که در فضای مجازی به وطن خود بازگردید... ؟!



دانلود شبکه ابرک | کافه بازار: [کلیک کنید]