خبرگزاری فناوری اطلاعات و ارتباطات | گفتگو با مدیر سایت کلوب:

.. با لطف خدا، سایت هم از برکت ترافیکی و هم برکت مالی برخوردار شده است. البته برکت مالی که می‌گویم به این معنی نیست که به قول بعضی‌ها ما اینجا کوروب پارو کنیم! هنوز به سوددهی نرسیده‌ایم ولی تمام بخش عمده هزینه‌ها اعم از سخت‌افزاری و نیروی انسانی تامین می‌شود.


شبکه اجتماعی کلوب در یکم دی ماه ۱۳۸۳ به عنوان یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی شد. تقریبا همزمان با فیس بوک اما هدفش رقابت با یک رقیب با سابقه تر بود، اورکات! و اما امروزه میتوان موفقیت را برای این شبکه اجتماعی بومی رقم خورده دانست. بگذارید از شبکه های مقابل و رقیب که همسان کلوب هستند بخاطر ذات صهیون آنها حرفی به میان نیاوریم... اما سخن دوست:

(ادامه مصاحبه خبرگزاری مذکور):

در مورد اینکه ترافیک یک ایران هستیم نمی‌توان اظهارنظر مشخصی کرد. چرا که معیار سنجش و مقایسه دقیق وجود ندارد. اما در عین حال به نظر نمی‌آید در ایران سایتی به اندازه ما ورود (login) و گردش داخلی در سایت (web browsing) داشته باشد. ما در حال حاضر، در روز حدود ۱۰۰ هزار ورود به سایت و در ماه حدود ۷۰۰ هزار ساعت گردش داخلی در سایت داریم. خاصیتی که سایت کلوب دارد این است که کاربر وقتی وارد آن می‌شود اصطلاحا به سایت می‌چسبد. مثلا در وبلاگ کاربر تنها یک صفحه را می‌بیند و می‌رود. ولی در کلوب یک کاربر هنگامی که وارد سایت می‌شود به طور میانگین ۲۵ صفحه را می‌بیند و به طور متوسط حدود ۱۵ دقیقه در سایت فعال است. روزانه حدود ۳ میلیون مشاهده صفحه (page view) فقط در سایت اصلی داریم.


وب‌گاه کلوب طبق آخرین آمارهای اعلام شده بیشتر از ۲میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر دارد. همچنین در هفته حدود ۱۳۰ هزار ورود مستقل به وب‌گاه و در ماه حدود ۷۰۰ هزار ساعت گردش داخلی در وب‌گاه انجام می‌شود.(منبع: ویکی پدیا)

 


فکر میکنم همین صحبت ها برای تبیین ارزش و کیفیت این شبکه اجتماعیِ تحت وب ، کافی باشد تا بدانیم کاربران میلیونی ای که در شبکه های اجتماعی خارجی برای آنها کسب درآمدی شده اند و اطلاعات خود را به راحتی و دو دستی تقدیم آنها میکنند چه محیط وطنی و ارزشمند و با کیفیتی را از دست داده اند.


بررسی تخصصی: مزایا و معایب خاصه
- مزایا:

-- امکان ورود پنهان

-- امکان ایجاد رسانه که در آن میتوانید رسانه های رسمی ای را هم مشاهده کنید | ببینید.

-- امکان ایجاد نظرسنجی (رسمی است و باید با مدیران هماهنگ شود | اطلاعات بیشتر)

-- و ...


-معایب:

-- معایب تنها از سوی ما و رسانه های رسمی است که غالب فعالیت ها را به سمت شبکه های خارجی سوق داده ایم و از این فضای ملی و بی نظیر دریغ داشته ایم


پ.ن: توجه داشته باشیم که داشتن امکانات بیشتر و خاص که بتواند بیشتر روی دست شبکه های رقیب بلند بشود منوط به حمایت کاربران است.



تارنمای شبکه اجتماعی کلوب : Cloob.com

درباره تیم سازنده | صبا ایده : [کلیک کنید]